Jumaat, 1 Januari 2016

KL New Year Run 2016

Posted by Emmymazli at 10:30 PTG
1 Januari 2016 - Dataran Merdeka

Salam semua dan Selamat Tahun Baru!!!

Nampaknya tahun baru aku dimulakan dengan KL New Year Run 2016.  Heheheh... azam tahun ni nak kekal sihat... nak bertambah kurus dan jadi Super Fit Mom.  Insyaallah... Ada baiknya aku dan anak-anak join larian kalini... bukan apa... dari aku dan anak-anak duduk rumah terperap and tido jer... ada baiknya kami buat aktiviti berfaedah. Kalau hubby tak nak faham pon takpe... yang penting aku anak beranak faham sudahhh....
Sebenarnya yang join larian ni hanya kami berlima jer.... aku dan anak-anak bersama Kak Ruby dan anaknya Faris.  Biasalah... cuti panjang skit... so ramailah kengkawan lain yang selalu ikut yang tak dapat join.  Aku seriously no comment!!  Yang penting aku tau apa yang aku buat....
Subuh sepi'ie family aku dan Kak Ruby dah sampai kat Dataran Merdeka dengan keadaan hujan renyai-renyai di subuh  hari... tapi kami redah jer... malas nak fikir.  Dari keluar rumah tadi dah lebat pon hujan but alhamdulillah.. akhirnya hujan beransur reda masa time aku cari parking.  Seperti biasa... sebelum start run kena ada acara panaskan badan.  Program dimulakan dengan zumba... Tapi kitorang ni tak berzumba pon... sibuk nak bergambar jer kerjanya... view santekkkk kot!!! Update instagram tu penting ekk.. hahahah!!!  Dah possing sakan baru buat warm up untuk make sure tak cramp bila lari... kes malas nak zumba la kononnya tadi... bukan apa... dengan keadaan jalan basah... dengan ada skit-skit lagi rintik-rintik hujan... mendorong besau lagi kemalasan tu... heheheh...
As usual... aku hanya amik fun run... aku takkan ambil run lebih dari 6km sebab tahu  kemampuan diri sendiri.  Aku  bukannya larat sangat nak ambil lebih dari 6km dengan keadaan lutut aku tak berapa sihat.  Lagi pon... keadaan ekonomi pon menjadi peranan utama buat aku juga... kalau masuk run 7km ke atas lagi besau belanjanya... dah la aku nih masuk bertiga... mau terlokop duit aku juga... so ada baiknya masuk  atau join sesuatu yang ikut kemampuan diri sendiri dari segenap segi.  

Kami mulakan 5km run jam 7.30 pagi... biasalah... 10km run akan flag off dulu.  Masa kami mulakan run, hujan rintik-rintik dah mula kembali.  Sepanjang larian juga la hujan rintik-rintik.  Tapi kami redah jer.  Anak-anak memang dah biasa run laju ke depan... mak-mak ni slow motion jer... aku just buat small jog dan jalan bila penat.  Same to Kak Ruby.  Macam aku cakap tadi... buat ikut kemampuan... nama pon fun run... nak jalan sepanjang jalan pon boleh kalau tak larat... yang penting spirit nak habiskan 5km tu.  Kalau time biasa-biasa... tak larat der nak jalan 500 meter sekali pon... hahahah... tapi itulah kenyataannya... kita kitorang ni ni ok lagilah...
Larian di sekitar Kuala Lumpur... not bad at all actually... Tak sedar pula lalu tempat yang cantik-cantik... pekan-pekan lama KL.  Siap nampak Air Terjun Bukit Nanas.  Bukti possing tu kena ada ekk... heheheh.... Kalaulah nak round saja-saja memang aku tak perasan pon apa yang ada kat sekitar tu.  

Cuma yang jadi kebimbangan aku ialah... berlari dalam hujan renyai... aku dan anak-anak takpe lagi... pernah juga join larian dalam keadaan hujan yang agak lebat.  And alhamdulillah... tak sakit or demam pula.  Yang merisaukan aku ni Kak Ruby.... dari masa kami sampai dataran dia dah inform yang dia tak berapa sihat.  Tapi semangat Kak Ruby memang kental la... nak juga habiskan larian sama-sama...
Alhamdulillah... kami berjaya habiskan larian.... hmmmm... anak-anak dah menunggu kat Ending Point dengan muka kebengangan... Bengang sebab... mak-mak diorang sampai lambat.  Sebenarnya... run yang kami masuk ni kategori Family Fun Run (4 orang se group). Diorang 3 orang dah sampai awal... and of course diorang target dapat tempat antara No.1-10 untuk dapat hadiah... masalahnya pula... diorang 3 orang jer...lagi sorang tu aku atau Kak Ruby.  Hahahah... dah terlepas la peluang diorang nak dapat hadiah... Kimie la paling tension... heheheh... Nak buat macam mana... mama diorang larat macam tu jer...
Satu kelemahan larian anjuran DBKL ni... sepatutnya, ketika larian tamat, urusetia dah menunggu di ending point untuk berikan medal, sijil and refreshment.  Tapi kena beratur panjang macam beratur beli makanan kat kantin sekolah semata-mata nak dapatkan medal dan refreshment.  Dah la beratur panjang... geram pulak kita bila ada jer yang slumber potong que.... bila dah dapat medal dan refreshment... ada pula announcement nak ambil sijil kat kaunter lain... aiyooo... nak beratur lagi... tapi aku tak hapekkan... biarlah yang lain-lain ni ambil sijil dulu... kitorang nak dekat balik kang baru amik sijil.  Tak payah nak beratur beria nanti.
Nampak tak beratur panjang kat belakang tu
Apa pon... kitorang semua dah selamat habiskan larian di hari pertama tahun 2016.  Alhamdulillah... Permulaan tahun yang menarik... heheheh... tapi kesian kak Ruby... dapat demam selsema terus... heheheh... Cuma yang tak best tu... masih lagi tak berpeluang dapat cabutan bertuah... hahaha... berangan dapat.... kalau bertuah takpe gak kann...
Gambar medal ihsan Google sebab terlupa nak snap gambar medal... heheheh
Oklah... chow dulu yer.... see you'll di next enrty...

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...