Isnin, 8 Jun 2015

I Love PD Run 2015

Posted by Emmymazli at 5:59 PTG
7 June 2015 - Pantai Saujana, Batu 4, Port Dickson

Haii... kembali lagi pasal citer run pula... Run kali adalah dari event yang sama aku join game volleybal Kejohanan Bola Tampar Pantai 2015 sebelum ni di Festival Pantai Port Dickson.  Nampak tak gagahnya aku bleh join aktiviti-aktiviti berat dalam masa 2 hari... heheheh.... 

As usual... aku tiga beranak termasuk Hanum dan Kimie akan join run event ni... hubby aku akan jadi peneman setia kalau dia ada masa.  Kebetulan ni dia memang dah jadi pengurus kami semalam... kalini jadi pengurus runner Emmymazli team la pulakkan....  
Seawal jam 6.30 pagi kami dah dok terpacak kat pantai area meja urusetia tu.  Sepatutnya, larian start kul 7 tapi bleh plak sebelum tu hujan selebat-lebatnya.... sabo jer laaa... dah tergendala program.  Terpaksa semua cari tempat berteduh.
Pemutusnya.... jam 8.30 pagi juga baru start larian.  Itu pun dalam keadaan hujan renyai-renyai.  Kalau tunggu kang mau jadi lambat lagi la gamaknya.  Larian kalini memang banyak anak-anak india yang tinggi lampai dan nampak cam pelari tegar.  Kimie punya tahap... takat gitu-gitu jer laaa... anak aku dah tak kuasa....  hahahah... tapi hanum masih rileks lagi.... dia lari jer mana mampu... tak peduli orang lain.... tapi memang betul... cabaran larian atas pasir dan juga larian dalam keadaan hujan memang agak teruk.... aku sendiri pon dah naik krem lah orang kata... sabo jer laaa....

Walau apa pon... bagi aku... cabaran tetap cabaran... aku tetap akan teruskan walau apa rintangan... chewaahhhhh..... walau agak lewat tapi akhirnya dapat tamatkan larian... legaaa.... paling tak sangka bila Hanum dapat tempat ke 7... dapatlah dia habuan skit... tak sia-sia datang dari jauh.
Dalam kata nak tunggu event habis.... sempatlah aku dan husband jalan-jalan kat booth-booth yang berdekatan... anak-anak aku punyalah  merayu nak mandi laut.. hadoiii... dalam kata tak nak bagi.... terpaksalah bagi juga... cuma kena pantau la kat situ... dalam kata boleh jer... laju anak-anak aku dah masuk laut.... sabo jer laaa.... terus ada kawan baru... hahahha...
Balik tu orang kata dah bleh senyum sampai ke telinga... hehehehe.. cuma rezeki kat cabutan bertuah tu susah skit laa... huhuhu... takpe takpe... insyaallah ada rezeki di kemudian hari... aminnnnn
So... ini adalah larian terakhir sebelum menyambut kedatangan puasa... wahhh... lepas ni ntah camner la aku... huhuhu... nak kena tunggu lepas raya baru ada next run.... so.. will see then yaa.... Babai semua...

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...