Khamis, 18 Disember 2014

Persembahan Khas Sempena Penutup Perhimpunan Korporat NRE 2014

Posted by Emmymazli at 1:30 PTG
Assalamualaikum semua...

Today... just nak sharing story about me and my ad hoc kugiran.  Kenapa aku cakap ad hoc kugiran??  Yer lee.... last minit dipanggilnya suh menyanyi... Sehari sebelum majlis berlangsung... aku dapat call jam 3.30 petang yang minta aku turun ke dewan untuk menyanyi menemani pegawai yang bernama Tantie dalam persembahan khas untuk Perhimpunan Korporat NRE.  Katanya arahan dari Datin Junaidah.  Gitaris dia aku dah agak dah sape... Si Saiful dan Wan Zudy.... Masa dapat call tu aku memang tengah banyak kerja nak settle.  So aku minta turun ke dewan dalam jam 4 petang after kerja aku selesai.

Turun jer dewan... terus tercongok muka Datin Jun... "Hah Emmy... u menyanyi teman Tantie.... tolong yer Emmy"  Terkebil-kebil jap... aku ok jer.... As long orang bagi kepercayaan pada aku.... insyaallah aku akan bagi yang terbaik.  "Tapi kenapa nak ada persembahan khas datin?? Bukan ni perhimpunan korporat ke?" Soal aku pada Datin Jun.  Musykil gak.... mana pernah ada persembahan khas bila perhimpunan... selalunya koir jer...  "Kita nak buat lain dari yang lain... lebih santai..." Ok... whatever..
Dari kiri.. Saiful, Wan Zudy, Aku dan Tantie
Petang tu... praktis punya praktis.... dari lagu asal nak nyanyi "Belaian Jiwa" sampai dah siap buat rehearsal... at last aku minta do something dengan arrangement lagu dengan Saiful and Wan Zudy sebab arrangement asal lagu ni adalah lagu lelaki... so aku amat tak selesa menyanyi dengan low note walau pada mereka dah ok sangat aku nyanyi lagu tu.  Tantie memang takde masalah dengan low note.  Fikir punya fikir... Saiful pun gunakanlah pengalaman dia as pemuzik untuk function di luar.... dicadangkan beberapa lagu yang kami berdua boleh bawa.... At last.... lagu yang bersesuaian ialah "Widuri" dan "Anggapanmu".  Kata Saiful.... lagu Widuri adalah kesukaan Dato' KSU dan Anggapanmu mencabar range vokal aku dan Tantie... so why not buat kelainan.... That's it.... kami cuba jer lee.. bukan pertandingan pon kan... just show biasa...
Hari persembahan.... aku dan Saiful ok jer... taklah nerves mana...maybe pengalaman mematangkan kami.  Tapi Tantie dan Wan Zudy sangat nervous.  Hmmm... jarang berhadapan dengan penonton maybe... sampai sejuk tangan masing-masing... yang merepek tu lom aku citer la kan... hahahaha.... Apa pon... pada mereka yang menyaksikan persembahan kami... maybe pada diorang rasa persembahan kami tu ok... pada aku pula... tak ok... yer lee.. ada a few perkara yang kami rancang tak berapa nak jadi sebab kenervesan masing-masing... Adoiiii... takpe laa... menda dah lepas kan....Macam aku cakap awal tadi...bukan pertandingan... just persembahan... cuma aku as penyanyi yang harapkan everything go smoothly and be perfect... rasa sangat kecewa bila tak menjadi... hahahah... macamlah kita ni artis fofularr sangattttt.... pooorahhh Emmy!!!

But... dalam sedetik perasaan kecewa tu... tiba-tiba dapat message dari Tantie... Katanya Datin Jun hantar message.... Datin Jun dimaklumkan yang Dato' Seri KSU suka sangat persembahan kami.... Hah legaaaaa.... boleh tido lena skit... heheheh....
Message dari Datin Jun kepada Tantie...
So guys.... tengok jer la video ni yer.. kalau buruksss ampunkan saya....

Widuri

Anggapanmu

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

golden goose outlet
kyrie shoes
off white outlet
supreme
golden goose outlet
fear of god essentials hoodie
curry shoes
kd 12
jordan 4
bape hoodie outlet

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...