Sabtu, 27 Disember 2014

Ice Skating @ Icescape, IOI City Mall Putrajaya

Posted by Emmymazli at 5:24 PTG
26 Disember 2014 - Icescape, IOI City Mall Putrajaya

Salam semua.... just nak update aktiviti anak-anak kalini..... Finally aku dapat melunaskan hasrat anak-anak yang beria nak berice skating kat Icescape IOI City Mall Putrajaya setelah 3 kali datang. 

First time datang macam aku citer dalam Jalan-jalan IOI City Mall Putrajaya baru ni.... memang tak ready la nak pergi dengan duit takdenye... dengan masa singkatnya pula.   

Kali kedua kami datang ke Icescape, IOI City Mall Putrajaya ni masa 25hb Disember 2014... Pempaham lerr... cuti raya Krismas.... jangan kata nak masuk Icescape tu... nak masuk IOI CIti Mall Putrajaya ni punyalah seksa... berdedai orang masuk... banyak kereta sampai parking di luar-luar bangunan.  Padahal mall tu punyalah besar dan banyak tempat parking.  Nak cari parking sekian kalinya.... seksa.... nak pergi ke 1st floor naik lif pon punyalah seksa... dengan lif slownya... terpaksa naik tangga... dari parking kat P3 nak ke aras 1.  5 tingkat nak naik... perghhh... tercabut lutut mak.... tak kuase.... dengan kebanjiran manusia kat mall tu... sampai tahap lemas nau aku rase kami pon ke Icescape... punyalah ramai orang kat area tu.... tengok kat kaunter tak ramai orang... tapi bila aku dan hubby ke kaunter jer.... aku disapa oleh sorang mamat ni.. "kak... akak nak masuk ke? nak bagitau dulu ni.. kalau nak masuk.... untuk size kasut anak-anak akak dan mungkin akak dan abang juga dah takde.... habis semuanya digunakan... yang ada cuma kasut size 12... kalau boleh pakai la..." Haaa... size 12?? memang tak laa... kaki aku ngan hubby serta anak-anak comel jer kot... so terpaksalaaaa cancel program haritu .  Maka panjang la muncung anak-anak aku ni lagi....

Datang kali ketiga ni paling mencabar bila tengok ramai yang beratur panjang nak berice skating walau haritu Jumaat tu adalah hari kerja biasa.  Pada mulanya Kimie paling excited la sampai menonong tinggalkan kami nak ke Icescape tu... biasalah budak-budakkan... tapi bila tengok jer orang yang beratur panjang terus dia patah balik kepada aku dan hubby yang masih terhegeh-hegeh nak sampai ni dan ajak balik... Mula-mula aku terpinga-pinga juga.... tapi bila dah sampai situ terus sengih jap... nak tak nak kalau nak masuk kena juga beratur tapi Kimie macam dah tawar hati sampai tahap nangis menghentak-hentak... Bunyi macam merajuk benar dan tak habis-habis ajak balik.... katanya tak guna juga kalau beratur beli tiket kalau size kasut nanti takder... hehehehe... jauh benar pemikiran dia.... 

Hubby aku buat survey di area kaunter... kot la boleh selit-selit.... Hubby aku pergi pada aku semula yang sedang beratur panjang ni dan bagitau ada 1 family akak ni dia dengan anak-anak dia... mungkin boleh minta tolong selit beli tiket sahaja sebab kalau dari segi preparation nak masuk tu... kami dah ada stokin dan sarung tangan yang dibawa siap-siap dari rumah.  Aku pon terpaksa la buat muka toya jumpa akak tu.... setelah aku slow talk ngan dia yang beratur agak depan and dah nak sampai turn dia pula tu... akhirnya dapat juga anak-anak aku merasa bergumbira.... yang tak tahan tu.... masa panggil Kimie dan Hanum untuk join ngan family akak tu... boleh pula Kimie tak habis lagi merah mata dengan muka merajuk serta ajak aku balik... sambil aku terangkan pada Kimie, family akak tu ketawa tengok gelagat Kimie yang merajuk tu.... Dahlah family akak tu banyak anak dara... buat malu company jer... hahahahha....

For the first... kenalah anak-anak aku join dengan family akak tu untuk urus pas masuk dan pengambilan kasut.  Aku tak masuk pon takpe... janji dapat tengok dari luar... sambil tu boleh beli kudapan sambil nak nunggu diorang tu..... anyway.... thanks to family akak tu walau pon kami kami tak dapat berkenalan panjang... nama pon tak sempat tanya... aku doakan family akak tu sejahtera sekeluarga selamanya.... aminnn... Kerana akak tu aku dapat lunaskan permintaan anak-anak aku.  Heeee.... syukur...

Apa pon... ni jer la gambar yang aku sempat snap untuk aktiviti anak aku haritu.... 
Before masuk ke ice surface
  
Dalam ring ice surface
Dah settle... muka ada senyum... tau pula lapar yer...

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...