Khamis, 26 Jun 2014

Mak Kena Serangan Jantung

Posted by Emmymazli at 5:09 PTG
Ya Allah… bagai dipanar halilintar bila mendapat berita mak mertuaku kena serangan jantung.  Rasa penat… letih… sedih… nasib malang menimpa-nimpa…. Apa yang perlu aku buat aku sendiri buntu…. Dalam keadaan mak sakit… aku tak dapat balik secepat mungkin… kereta aku masih dibengkel kerana kejadian langgar motor sebelum ini.  Dengan aku takder duit nak balik… setakat belanja harian memanglah ada… tapi untuk balik kampung aku totally out of budget sebab banyak perkara yang aku terpaksa uruskan…  Setiap kali balik kampung… bukan sikit-sikit duit akan keluar…. Ya Allah… satu-satu dugaan yang aku alami tahun ini.   Kenapa aku dan keluarga aku yang kau duga Ya Allah….

Sepatutnya mak akan sambut hari lahir dia pada 27 Jun ni tapi mak telah sambut hari jadinya di hospital.  Pada awalnya, aku difahamkan oleh pakcik (gelaran bagi pak mertua aku) yang badan mak bengkak-bengkak.  Akibat tak tahan tengok keadaan mak… pakcik gagahkan hantar mak ke hospital walaupun pada awalnya mak sendiri tak nak.  Bila hantar ke hospital… doktor sahkan mak mengalami masalah jantung dan perlu ditahan di dalam wad CCU.  Malam tu… semasa mak baru dimasukkan ke CCU.. mak tiba-tiba mengalami pendarahan dari dalam perut membuatkan mak muntah-muntah darah.  Keadaan mak tiba-tiba kritikal.  Doktorkan maklumkan kepada parents aku yang kebetulan melawat mak bagi pihak kami yang tidak dapat rushing balik malam tu yang mak kena serangan jantung dan pendarahan dalam perut serta memerlukan perhatian yang rapi dari pihak hospital setiap masa. 

Aku bingung…. Mana nak cari duit nak balik kampung… dengan keadaan kereta yang masih di bengkel…. Pomen janjikan pada aku yang kereta akan siap minggu tu dari awal tapi masa dapat berita tentang kesihatan mak … kereta masih tak siap-siap juga.  Patutnya minggu sebelum tu aku balik jenguk mak… tapi dek kerana eksiden tu… dan juga kerana dek duit dah ke arah lain terpaksa aku senyap dari berura-ura untuk balik kampung.  Dah dekat 2 minggu…. Janji tinggal janji… terpaksa juga suami aku menengking kat pomen tu suruh siapkan kereta bila fikirkan keadaan mak. 


Apa pon… aku tunggu keputusan suami aku…. Tunggu kereta siap… aku bukan pulang seorang yang boleh naik bas sendiri-sendiri.  Aku kena balik sekeluarga…  Nak bincang dulu ngan mama and abah aku pasal nak balik kampung ni…. Harap mereka boleh bantu.  Aku takkan harap orang lain… Sedihnyaaa…. Mak tunggu kami balik yer….

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...