Rabu, 26 Februari 2014

Auchhh!!!

Posted by Emmymazli at 11:48 PG
Huhuhu... nampak tak?? Nampak ke tak??? Sakit ok!!! Sakit ke?? Tak la sangat sakit cuma seriau tengok darah sendiri menitik tak henti masa tu....Ni angkara semalam la punya hal... dalam sibuk kelam kabut nak memasak.... sempat lagi nak mengasah pisau sebab aku nak mayang cili hidup macam tak lut pulak.... dalam sibuk mengasah tu tu terlepas pisau tu ke arah tangan sebelah... apa lagi.... Auchhh jer laa!!! Huhuhu.... terus  angkat tempe yang dalam kuali dan tutupapi di kuali dan ke meluru ke hall cari first aid.  Nak kata menggelabah tu tak laa... tension jer tengok darah non stop...  ni pon masa amik gambo aku asyik mengelap darah tak mau nampak meleleh.  Lagi takut plak kang orang tengok... mengadu nasib jer la dah la kan... heheheh.
Malas nak pikir pasal luka tu... aku just bersihkan dengan dettol dan pakai plaster then pergi ke dapur semula settlekan masak... Sian pula kang anak-anak aku lapar sebelum nak gi ngaji dan tuisyen.  Ayahnya  pon slalu balik jer kerja nak terus makan lagi-lagi pulak kalau dah balik lewat.

Settle hantar anak ke tempat tuisyen aku stay kat rumah sorang-sorang mula perasaan nak belek luka tu timbul.  Kebetulan, jari masa tu tak la sakit pun.... tapi dah start jari tu rasa sengal-sengal macam salah urat tau... Aku buka plaster... aduss... baru rasa sakit tu timbul... bukan sebab luka... tapi plaster tu macam tertarik dengan luka.... huhuhu... Sengal wehh... nyutt... nyuttt jer...  Masa mula-mula tu nampak jer luka tu cam kecik.... bila dah lama-lama... ehhh... dalam pulak luka aku ni sebenarnya... bengkak lak tu... kena lak kat tempat kulit kita slalu memeri.... huhuhu... dalam kepala otak ni dok pikir macam-macam.... kena ke jahit... alaaa... takutnye.... Seriau aku....

Terus call cousin aku Niza yang kerja kat Farmasi Be yang kedainya selang beberapa lot kedai ngan tempat tuisyen anak.... nak order plaster yang ada antiseptik... tengok luka tu terbelah terdedah tu aku seram.... Nanti nak amik anak boleh amik plaster walau kedai dah tutup awal.  Bila cousin aku tu tengok jer luka aku masa amik plaster tu.... "Along... besar la luka Along... dah bengkak lak tu... takut terkena luka tu kat urat kita... gi la klinik jahit..."  Huhuhu... Takuttt... lagi la aku seram.... Tak mau... degil nak pakai plaster jugak.... Terus aku balik rumah lepas amik anak.... hahahah...
So inilah hasilnya pagi ni.... jari besau sebelah... semalam boleh gak gerak-gerak jari tu... harini cam orang cacat... huhuh... aku tak buka lagi luka aku ni... harap-harap oklah... pagi ni dapat tazkirah free dari Niza.  Mula-mula Niza  tanya dah cuci luka ke belum...? Pastu dok bising kalau tak ok pergi klinik.  Boss dia bagitau suruh cuci luka guna normal saline (air pencuci kanta lekap)... jangan pakai dettol katanya kalau luka gitu...  Then Niza pesan pakai duoderm gel katanya supaya daging leh cantum balik cepat walau tak jahit.  Aiyokkk.. mana nak carik?? Farmasi dia pon out of stok... Now tengah tunggu update dari dia kot la cawangan Farmasi Be yang kat Presint 14 tu kot-kot ada stok.  Huhuhu...

Cepat la baik jari hakak ni.... sengal nyutt nyutt jer nih.... nak bengkok jari pon tak bleh.  Huhuhu... Terasa OKU sangat.  Time menaip ni pon rasa lembap dan tak best jer.  Huhuhu.  Kawan-kawan di luar sana doakan yer...

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...