Isnin, 13 Januari 2014

Mandi Manda di Kalumpang Resort With Family

Posted by Emmymazli at 3:01 PTG
12 Jan 2014 -  Kalumpang Resort, Kerling, Selangor


Okeyyyy.... firstly aku nak say thanks to Mama yang sudi sponsor kami anak beranak dan Angah punya family berpicnic ke Kalumpang dari A-Z... Ni semua gara-gara mama membebel dari hari pertunangan cousin aku Niza... boring katanya... tak nak bawa dia kemana-mana ke??? Heheheh... aku takder idea dan yang pasti aku penat sangat dan terikat dengan program anak-anak so aku pada mulanya senyap jer lee.... 


At last pagi Ahad tu... jam 7.30 pagi diwaktu mata aku masih berat lagik disebabkan keletihan pada hari Sabtu tu.... mama kejut suh mesyuarat keluarga pagi-pagi... rupanya nak bincang pasal pergi mand-manda... Mama kata tak kisah la kat Janda Baik ke... Langat ke.... Kalumpang ke... yang penting mandi air terjun and mama sponsor... kiranya last minit punya program lah ni.... At last aku bagi idea elok ke Kalumpang sebab last time masa aku bawa bibik Limah aku ke sana tahun lepas, Mama sepatutnya pada awalnya nak ikut tapi tak dapat cuti then aku just bawa bibik anak beranak jer laaa.  So ada baiknya aku bawa mama and abah pula ke Kalumpang untuk merasa suasana di sana.... Tapi biasa la... kat Kalumpang ni dah macam nak masuk Sagil... masuk kena bayar.... tapi kalau tak cuba tak tau... Tapi pada aku... tempat ni memang menarik la dan sesuai untuk bersantai bersama keluarga.... Setelah bincang mama call Angah pula nak tanya kot la nak join skali... then Angah pon setuju... sambil nak nunggu Angah ni... kami pun bersiap-siaplah sambil masak simple-simple seperti goreng ayam dan maggi untuk bekal di sana sedikit sebanyak time lapar lepas mandi... kalau lapar pagi tu boleh breakfast luar jer.... apa susah.... hehehehe...  

Memandangkan hubby aku takder... terpaksa la gamaknya aku drive exora aku dan sumbat semua orang naik ngan aku... huhuh.... hanya aku jer tau jalan nak ke sana... heheheh.... kang suh abah drive kang ada plak meraban perginya... heheheh..... Sempat plak aku sebelum bertolak tu aku call tempat tu untuk booking wakaf untuk beristirehat di sana.  

Lebih kurang jam 10.45 pagi bertolak dari rumah.... sempat breakfast + makan tengahari di R&R Rawang, akhirnya sampai la Kalumpang dalam jam 12.30.  Alhamdulillah..... Sampai-sampai jer anak-anak aku dan anak buah dah menggelupur nak masuk air... terus pakai baju renang dan mandi... heheheh... disebabkan perut dah kenyang... maka aktiviti tu taklah tersekat... terus kami turun ke sungai mandi-manda.... macam-macam pesen masing.... Anak-anak aku dan angah si Alya sibuk main air... sume nak di try nyer.... Anak Angah si Sarah dok melalak tak nak mandi sebab tak tahan sejuk air sungai... dah maknya si angah geram jer sebab tak puas mandi... hehehehhe... Ipar aku si Zahri sibuk explore tempat tu... Abah plak dengan perangai takut air/mandi dia... loghat jer lebih..... tinggal la aku dan  mama dok merilek mandi secara aman.... hehehhehe.... anak-anak dah puas mandi air sungai diorang ke kolam renang plak main slide air.... macam-macam gelagat budak-budak ni.... bila bawa si kecik Sarah ke sana... baru lah muka ada senyum skit sebab dah terbiasa mandi kolam la katakan... sabo jerlaaa....

Dah puas mandi... makan... dan mandi semula... at last kami bersiap untuk pulang dalam jam 5.40 petang... orang pon dah takder di situ... macam seram pulak.. heheheh.... tapi terpancar di wajah yang kami berpuas hati mandi manda di sana dalam keadaan yang bersih, tenang dan air yang jernih.... Alhamdulillah.... sampai Cyberjaya dengan selamat dalam jam 7.10 malam terus kami semua isi perut makan malam.... Thanks mama support kami semua ke sana.... Bukan selalu dapat mama belanja ni... hehehehehe.... Luv u mom!!!

Layan gambor jer laa....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...