Selasa, 10 September 2013

Sillaturrahim Di Antara Parents Taewondo Koryo Sepang

Posted by Emmymazli at 5:17 PTG
Salam semua...

Alhamdulillah... aku masih lagi bernafas di bumi Allah... heheheh.... oklah... story harini.... hmmm... ala pasal biasa-biasa jer... tapi apa yang aku nak story ni... sedikit sebanyak mengubah hidup aku... Cerita ni sebenarnya setelah aku meneliti segala yang berlaku akhir-akhir ini dalam hidup aku....
Mula-mula aku masukkan anak-anak aku dalam kelas sparring bersama anak Ila di Dengkil pada bulan Jun 2013... aku rasa agak jauh diri kerana memikirkan jurang anak-anak aku bersama dengan anak-anak yang lain yang training di situ. Diorang sume dah lama di sana dan jauh berpengalaman... Malah ibu  bapa mereka pon seperti dah ada geng secara langsung dan bagi orang macam aku yang masih baru ni belum ada chemistry lagi  bersama mereka jika nak dibandingkan dengan mereka yang memang dah rapat dan kenal di antara satu sama lain.  Hingga 1 tahap jurang persahabatan aku ketika itu aku rasakan hanya aku dan Ila sahaja.  Huhuhu... macam sadis saja kan...

Aku ni memang tak reti senyap... mesti nak berkawan.... kebetulan Ila memang selalu ada hal ketika itu terutamanya pada bulan Ramadhan dari bulan Julai hingga Ogos.  Kalau ada pon dia hantar anak ke Dengkil.... Ila akan pergi somewhere hingga aku terkonteng-konteng keseorangan.... Jadi takkan aku duduk sorang-sorangkan....??? huhuhu.... jadi macam kera sumbang pula.... Aku mula rapat dengan parents senior di sana... berborak dan bergurau senda.... mereka pon tak lokek ilmu atau pengalaman tentang kerjaya anak-anak.  Dari situ kami mula rapat.... share everything... dunia dengan mereka jadi dunia aku juga memandangkan masa yang kami luangkan setiap minggu adalah 2 kali .... macam gathering la.... huhuhu... kalau between diorang jangan cakap laa... seminggu mau 3-5 kali termasuk training di Ampang.  Heheheh... Itu belum termasuk bab makan minum... kadang naik segan aku.... asik ada yang belanja dan ada yang bawa lauk pauk untuk dikongsikan.... aku ni sekali sekala jer... hehehhe.... malu i ok....
Alhamdulillah.... kerana persahabatan yang ikhlas aku inginkan... sehingga kini terjalin indah tanpa masalah terutamanya dengan kaum ibu.... Kami dah macam family di sana.... insyaallah.... moga Allah redha dengan persahabatan kami.... mana yang baik di jadikan teladan... mana yang buruk dijadikan sempadan.... Walau aku adik baru... tapi aku rasakan seolah-olah aku ni dah sama dengan  mereka... kalau tak tau aku memang buat muka tak malu bertanya... Itulah aku... takder istilah tak boleh masuk dengan kelik (geng) itu ini.... Bak kata orang... masuk kandang lembu kita menguak... masuk kandang kambing kita mengembik.... insyaallah orang takkan berkira dengan kita kalau kita tak berkira dengan orangkan.... hehehhe... poyo giler statement aku.... tapi ini tak bermakna aku ketepikan Ila as kawan aku... aku pun faham dia ada perkara yang nak diuruskan setiap kali lepas hantar anak ke kelas taekwondo... jika nak di bandingkan aku... masa aku memang banyak terluang di sana.... jangan ingat aku lupa daratan  yer....

Sekarang dah jadi kami dah jadi geng jahanam dah... hahahha... walau ada yang mak-mak atau parents yang jarang menghantar anak ke sana dan aku sendiri pon baru berkenalan dengan mereka.... mereka still layan aku macam dah lama kenal aku.... Moga semuanya baik-baik belaka sampai bila-bila..... Insyaallah... Amin....
Kepada parents Koryo Sepang di Dengkil yang mungkin terbaca coretan aku ni.... thanks menerima aku terutamanya dan suami menjadi sebahagian dari anda semua.  Perjalanan aku dan anak-anak aku masih jauh... Moga anda semua sedia membantu dan berkongsi pengalaman dan segalanya dengan aku yang masih  mentah ni.  Love u kakak-kakak ku..... heheheh....

Okayylah.... tataaaaa.....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...