Selasa, 25 Jun 2013

8th Nestle Koko Kruch Junior Taekwondo Championship 2013

Posted by Emmymazli at 2:22 PTG
23 Jun 2013- Stadium Badminton Cheras

Salam Semua...

Today nak update aktiviti anak-anak lak....

Sebenarnye aku  masih tak percaya lagi anak teruna aku si Kimie tu join pertandingan teakwondo sekarang ni.  Sebab aku sangka anak aku masih kecik... tapi tu laa.... dari kecillah kita kena tanamkan minat pada anak-anak untuk sesuatu bidang.  Betul tak...

Sebenarnya... tempoh untuk si Kimie ni ceburkan diri dalam sukan sparing taekwondo ni sangat singkat.  Baru 2 minggu lepas dia join.... dapatlah 6 kali trainingnya.  Sebelum ni just masuk kelas basic taekwondo di Presint 18, Putrajaya every weekend.  Kesian pon ada bila minta dia fokus dengan latihan ni... penat wehh... siang kena sekolah, petang kena latihan sukan.... malam plak gi training sparing.  Tapi atas advice cikgu taekwondo dia, Sir Stephan yang memaklumkan Kimie ada bakat kalau di asah... aku pon ok jer laaa.... Kiranya Kimie ni wakil dari Putrajaya la bersama anak kawan aku si Haris... Kimie pon ok sebenarnya walaupun dia takut ngan cikgu yang ajar kelas sparing tu, Sir Muhin... garang katanya.... tapi aku kena la yakinkan yang cikgu yang garang ni nanti akan buat Kimie cepat pandai.... maka bermulalah episod menghantar si Kimie ke kelas sparing di Dengkil setiap Rabu, Khamis dan Jumaat dari 8.00-10.30 malam.  Ni kira kelas intensif sebelum 2 pertandingan yang bakal berjalan seperti pertandingan Koko Krunch dan Koryo Circuit.  Aku pon masak jugak laa.... pertama skali kena keluar fulus beli barang persiapan ahli sukan taekwondo... yang keduanya... aku ni memanglah kena berkorban masa dan tenaga untuk anak-anak bila kena keluar hantar Kimie... then tunggu sampai jadi tukun gamaknya sehinggalah jam 10.30 malam tu... huhuhuhu... aku yang terasa letih giler dari orang yang gi training.... huhuhu

Untuk pertandingan 8th Nestle Koko Kruch Junior Taekwondo Championship 2013 ni.... aku memang tak mengharap Kimie boleh pergi jauh memandangkan tempoh training dia sangat singkat kalau nak dibandingkan peserta dari Koryo Sepang yang lain.  Kimie ni amatur sangat berbanding dengan yang lain sumer dah pro walaupun diorang masih kecil. Tapi.... walaupun pertama kali dia join pertandingan gini, at least Kimie dapat mara ke pusingan seterusnya setelah game pertama dia menang dengan point 9-4.  Game yang kedua Kimie tak berjaya setelah kalah dengan pihak lawan 0-7.  Hihihi... nak buat camner.... alasan Kimie budak tu tinggi... dia sepak tak sampai...budak tu sepak asik sampai jer...  hahahah.... belum dapat teknik lagi.... sabo jer laaa.  Kimie memang frust... tapi perjalanan dia baru  bermula dan masih jauh.  Masih ada masa untuk perbaiki diri.
Apa yang menarik kat pertandingan ni ekk... haaa.... dah tentulah budak-budak suke bila masing bleh makan sebanyak mana koko krunch yang ditaja.  Hahaha.... sakan diorang makan sampai lupa makan tengahari.  
Apa pon.... mama bangga ngan Kimie yer walau Kimie tak menang... Next time cuba lagi yer!!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...