Isnin, 1 April 2013

Melawat Sekolah Lamaku - Sek. Men. Vokasional / Teknik Port Dickson

Posted by Emmymazli at 3:11 PTG
31 Mac 2013 - Lukut, Port Dickson

Alkisahnya.... Hari Sabtu lepas aku balik ke kampung untuk uruskan operation mata mak mertua aku..... skali kami dapat tau tarikh yang mertua aku bagi tu bukan yang sepatutnya.... so kena la cancel cuti aku.... jadi kami telah pulang balik ke Cyberjaya lebih awal la sebab takmau cutikan anak-anak aku dari sekolah tanpa sebab.  

Nak dijadikan cerita.... disebabkan  bimbang la balik ikut highway nanti jam sebab tengah musim nak naik dari cuti sekolah kan.... so kami sekeluarga balik Cyberjaya ikut jalan pantai dari Melaka.  Layan jugak sekali sekala lalu jalan pantai tapi punyalah lembab masanya... huhuhhu... Dah alang-alang lalu Port Dickson, aku minta hubby singgah kat sekolah lama aku untuk saja-saja melawat kawasan... Masa mula-mula nak masuk simpang tu... aku risau gak kot la salah jalan sebab nama sekolah dah takder dah tapi yang tertera Kolej Vokasional Port Dickson..... tapi aku redah jer.... Sekali rupanya dah tukar nama daa... Huhuhu... Bangga wehh sekolah aku dah jadi kolej!!

Sampai jer depan pintu sekolah aku terus posse depan nama sekolah ni.... hehehehhe.... ni yang penting wehhh.... then terus masuk pagar sekolah dan kebetulan masa tu ramai student situ baru nak masuk asrama balik.... macam aku dulu-dulu gakkan.... Aku pon borak-borak ngan pakcik dan adik guard kat pondok guard and mention aku ex student situ... kami borak-borak pasal cikgu-cikgu yang ada kat situ.... dia kata ramai dah pencen... huhuhu.... then uncle guard tu bagi aku masuk sukahati aku ronda-ronda dalam sekolah untuk melawat kawasan... bagi flashback memori katanya... hehehhe... thank you uncle.... suker giler aku!!! Tu yang sakan aku  amik gambar keliling sekolah..... Sempat lagi berborak dengan penyelia Aspuri (asrama puteri).
Tidak dinafikan... bukan setakat nama sekolah dah bertukar... suasana dan keadaan dalam sekolah dan asrama pon banyak yang berubah..... tapi... dalam banyak-banyak perkara... 1 perkara paling aku terperanjat ialah suasana kelas aku 5 Pengurusan Pejabat tu.... huhuhu... Kalau dulu kami selalu atau senang cakap setiap bulan la kami dapat kelas tercantik dan dihadiahkan dengan makan KFC tiap kali kelas kami menang.... sekarang ni dah jadi kelas yang buruk gilersss okeyyy!!! Apa pon tak boleh.... takleh terima kenyataan aku taw bila tengok kelas kitorang!!!
suasana dalam kelas kami sekarang... buruks giler....
pandangan dari belakang kelas....
Apa pon... happy  giler dapat tengok balik sekolah lama aku.... huhuh.... rindu zaman sekolah... rindu asrama dan dorm serta katil aku.... rindu masa prep dan meja prep aku... rindu masa pergi  beriadah petang-petang.... rindu beratur kat dewan makan... rindu cuci longkang asrama.... rindu taman kecik yang aku tanam pokok-pokok hiasan aku kat belakang asrama tu.... rindu kelas 5 Pengurusan Pejabat... rindu kawan-kawan.... rindu cikgu-cikgu (yang best-best jer)....  rindu taman pengawas aku yang jadi apa ntah.... hahahha... rindu everything laaa and especially moment bersama teman-teman rapat.... huhuhu...

Hmmm.... citer banyak pon tak guna.... layan jer laaa gambo-gambo yang sempat aku snap dan sedikit info tentang student batch aku ni....

We are former SMVPD batch 95-96. What are so special about this batch? Batch 95-96 is the batch that involved in the revolution era of SMVPD to SMTPD. This batch, holds the best achivement record for SPM results in SMVPD history. This batch, are the one that used 2 school badges and sang two school songs. But most importantly is, this is the last batch for Sekolah Menengah Vokasional Port Dickson. So guys, please, BE PROUD OF OUR GENERATIONS...
Kawasan sekolah dari pondok guard
Jalan nak masuk ke asrama
Dewan sekolah tempat kami amik SPMV dulu
Padang kawat geng pengakap dan tempat aku training volleyball
Pejabat sekolah dan bilik guru... dulu laaa
Blok kelas aku dulu
Padang hoki
Taman mini depan kelas aku... dulu ada pondok... mana ntah pondoknya
sederet kelas Elektrik, Pengurusan Pejabat dan Pengurusan Perniagaan
Dewan makan sekolah dan kawasan masuk ke asrama
padang bola.... sekarang ni keliling dah ada laluan berteduh untuk pelajar sekolah... dulu takder taw... untong laaaa
Surau dan Aspura
Kuarters rumah guru
Aspuri
Asrama dan bilik prep kami dahulu... bangunan asal yang ada
Asrama tambahan.... 
blok asrama aku... atas skali tu dorm aku... Dorm maju... hehehhe
saje possing kat sini... teringat zaman berkumpul pagi-pagi sebelum gi skolah dan  berkumpul hari minggu untuk pembahagian tugas bersihkan asrama... huhuhu
P/S: Really miss my school  badly... huhuhu

14 comments:

arin on 1 April 2013 pada 3:48 PTG berkata...

Windu sesgt kt skolah nie..blum bekesempatan nk gi mlawat..so sweet

Emmymazli on 1 April 2013 pada 3:50 PTG berkata...

sama la arin....

Unknown on 7 September 2013 pada 1:52 PTG berkata...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit, semoga kebaikan hati Tuan/Puan menjadi amal ibadah hendaknya amiin.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


Tanpa Nama berkata...

rindu kat sekolah nie :0 batch 11/12 :)

Shida Saiyidah on 19 Julai 2014 pada 12:40 PTG berkata...

Kira senior kitorg lah ni? Saya batch 97. dorm maju jugak! hihi

PERMATA BIRU.COM on 7 April 2015 pada 3:30 PTG berkata...

As salam...tetiba terjumpa blog ni...tertarik juga nak menyampuk...terutama bila baca 'istilah klasik lg sejarah'....pengurusan pejabat !!! Semoga semua ex vokay/teknik semua berjaya dunia dan akhirat...sy pun dah jd ex jugak...ex guru.

su anna on 25 Julai 2016 pada 5:41 PTG berkata...

Salam sejahtera, saya Suhana Ali, editor untuk buku Pendidikan Seni Visual yang diterbitkan untuk Kementerian Pendidikan Malaysia ingin memohon kebenaran menggunakan gambar/foto/karya yang terdapat dalam blog tuan/puan. Sila hubungi saya di emel su84_anaali@yahoo.com.my untuk maklumat lanjut.

Tanpa Nama berkata...

aq rndu dorm mutiara..puan asnah....bnyk kenangan woooo...cikgu bob ada lg x....

nany on 17 April 2018 pada 9:43 PG berkata...

Assalam.. tumpang tny btl ke skolah Vk ni keras?? Adik sy bru terkena

Unknown on 1 Jun 2019 pada 9:24 PTG berkata...

Hai Emmy...it’s me...Jiran katil sebelah...dorm maju ☺️... PPN 1995-1996

ATHIRAH KVPD on 17 Februari 2020 pada 3:34 PTG berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ATHIRAH KVPD on 17 Februari 2020 pada 3:36 PTG berkata...

SEKARANG KERJA KAT MANA KAK?

Norsani on 25 September 2020 pada 10:06 PG berkata...

Tahniah dari Cikgu Norsani
Ex cikgu tekvokPD

Tanpa Nama berkata...

sis batch pertama SMVPD@KVPD skg...alhamdulillah..1989/1990

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...