Sabtu, 9 Mac 2013

Adhoc Ke Kelantan

Posted by Emmymazli at 10:29 PTG
Salam semua...

Hadoiiii.... Aku betul-betul keletihan balik dari Kelantan... Baru ni aku rasa berpeluang nak update blog.... Penat wehhh.... Ni pon update blog kat rumah Nurul sambil menikmati makanan yang dihidangkan.... Hehehehe....

Sebenarnya aku ke Kelantan secara adhoc.  Hubby aku baru dapat berita tentang kematian mak sedara dia di sana.  Kalau diikutkan pada aku tak pergi pon takpe sebab sedara jauh sangat pon dan one more thing berita kematian pon dah 3 hari  disemadikan baru kami di beritahu. Tapi disebabkan dah hajat mak mertua aku nak melawat kubur arwah dan kebetulan ni waris terakhir yang ada kaitan maka diikutkan juga. Takder fuluss sebenarnya nak jalan jauh-jauh. Hmmm.... Fenin!! Lain sebabnya yang buat aku pening bila aku terpaksa pontengkan anak aku sekolah untuk 3 hari.... minggu ni pula anak aku nak exam... adusss... 

Hari selasa malam rabu jam 12 malam gitu kami mula bertolak ke Kelantan.... Itu pon setelah menunggu mertua aku sampai dari Melaka. Dalam demam hubby aku gagah juga bawa kereta... Kesian memang la kesian tapi kehendak ibu diturutkan jua.  Beberapa kali jugalah kami berhenti di kawasan rehat memandangkan hubby aku tak berapa larat.  Bagi dia can tido melepaskan penat.  Apatah lagi bawa mertua aku yang tak berapa sihat tu... Asik nak ke toilet jer.... Aku boleh jer bawa kereta tapi memang tak tau jalan la.  Entah mana-mana sampainya kang....  Pemutusnya tengahari dalam jam 12 gitu baru sampai kat rumah ahli keluarga arwah.  Sempatlah kami melawat kubur arwah dan menjengah keluarga arwah.
selepas melawat kubur dan keluarga arwah... berehat di kedai makan.....
tengok muka hubby buat-buat sihat...
Gedebak gedebuk.... kalau dah jumpa saudara pempaham laa.... makan masa juga.... petang tu... selepas uruskan itu ini.... kami pon bertolak ke Bachok untuk stay kat chalet/bilik kampung di sana... murah la sewa bilik tu dalam harga RM40-65 sebilik.  Almaklumlee..... fulus kurengkan... huhuhu.... Kedudukan tempat tu betul-betul tepi Pantai Melawi.  Masa sampai sana pon dah maghrib.... so kitorang hanya memerap dalam bilik yang serba sederhana tu jer laa.... hubby aku letak kepala terus lelap.... penat giler bawa keretalah katakan.
entah macam mana terlalu kat area kuil ni nampak patung sami besar gedabak kat kelantan...
so singgah amik gambar jap...
Awal pagi tu... bila anak-anak aku dah keluar bilik... masing-masing pon loghat nak ke laut... kununnya nak mandi laut... tapi aku tak berani nak bagi sebab ombak dia... mak aiii... ngeri ok.... pemutusnya... bagi jalan-jalan kat pantai cari kulit siput... so aku and hubby layankan jer laa...   bagi anak-anak ceria... itu jer la yang aku mampu.  
Lebih kurang jam 11 pagi kami dah bersiap untuk bertolak balik.  Kalini... mak mertua aku minta balik ikut jalan pantai... means lalu Terengganu la then ke Pahang... So sebagai anak, hubby aku ikutkan la.... Nak dijadikan cerita... sempatlah singgah makan ikan celop tepung lagi dan singgah kat Pasar Payang kat Terengganu.  Pergi pasar payang sebab nak beli telur penyu... anak bujang aku nak merasa sangat.... so kitorang pon bagi can la kan.... tapi makkkk aiii.... mahal giler telur penyu ni... sebiji RM5 tau.  Adehhh... aku dapat beli 3 biji jer buat rasa-rasa.  Huhuhu.... Bila dah balik lalu jalan pantai.... dapatlah aku merasa makan keropok lekor 008 Kelulut yang menjadi faveret aku dari dulu kalau lalu situ.  Sedap giler wehhh..... aku beli lebih skit buat stok kat rumah.  
Ikan celop tepung kat area blakang airport terengganu
Keropok Lekor Kelulut 008 feveret aku.... terbaik punya keropok lekor kat Terengganu...
Seperti aku cakap laa... bawa mertua aku yang tak berapa sihat tu agak payah juga... banyak kali berhenti.... memang kesian... Lagi 1... kalau dah lalu pantai tu... perghhh.... punya la bapak jauh aku rasa... sakit dah semua aku punya pungkok.... huuhuhuh.... pemutusnya... mertua aku minta singgah semalam kat Pahang pula... sebab dah penat sangat.... adusss...... singgah lagi.... huhuhu.... 

Maka malam tu.... kami berehat di Duta Village, Balok, Pahang.... hmmm... kalau orang tengok macam banyak duit jer jalan sana sini... tapi apakan daya... badan dah penat wehhh.... turutkan pula hasrat orang tua yang kebetulan tak berapa sihat... bukan senang.... 

Esoknya... sebelum check out... anak-anak aku sempatlah mandi kolam yang betul-betul kat depan bilik kami tu.... tak boleh tahan diorang ni... Kami check out awal dan terus bertolak balik ke Cyberjaya.  Sempatlah singgah  makan tenghari kat Temerloh.... Ngam ngam sampai hari Jumaat tu jam 6.20 petang di rumah.  
Punyalah letih badan ni tuhan jer yang tahu.... adehhhh.... apa pon... puas hati la dapat tunaikan hasrat mertua aku tu.... aku dan hubby la kena usaha lebih skit dari segi kewangan sebab menda ni adhoc sangat.... huuhuhu... pening.... mana nak cari... moga allah bagi petunjuk pada aku dan hubby....

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...