Rabu, 6 Februari 2013

Si Beruk Yang Kurang Ajar

Posted by Emmymazli at 11:14 PG
Salam semua....

Harini aku nak share something pasal kejadian semalam....
Aku just copy storynya dari FB tentang luahan aku apa yang berlaku semalam...  tengok pula reaksi sahabat-sahabat FB aku yer... hmmm.... 

Satu insiden berlaku tadi di parking berdekatan pasar tani putrajaya.... Ada sekor pemandu beruk ni berkereta iswara ni masuk parking barisan hadapan ke kawasan yg boleh memuatkan 2 buah kereta dgn selesanya. Dia tak sedar dia dah masuk parking menghimpit parking sebelah walaupun kitorang lom masuk parking... Means ruang antara keta sebelah dgn keta iswara tu belah penumpang tu seluas-luas alam dan ruang parking belah pemandu dimana tempat aku masuk parking disebelahnya bukan main sempit. Mcm dia dia sorang nak parking. Bila dah masuk parking...Then bila laki aku tegur.. "Bang... Adjust la ke sana skit... Ruang sebelah tu luas lg" Si beruk ni dgn berlagaknya keluar kereta dan pergi ke belakang marah2... "Dah tau sempit ko parking jugak....! Skrg ni apa yg ko tak puas hati ni... Sukati aku nak parking camner...!" Laki aku ckp elok2 lg "Eh... Org tegur elok2... Gini pulak awak ni... " Laki aku dah menggigil tangan ni.... "skrg ni apa tak puas hati lg ni....??!! Parking kat blakang tu ada pergi la blakang.... Keta aku ni keta besar jugak! Keta baru jugak" Laki aku pandang anak dia... Kesian pon ada kalau bergaduh kat situ sbb dia bawak family. Konon nak tunjuk timing la dpn keluarga "Emmy... Meh sini kunci kereta.... Susah ckp ngan org takder timbang rasa langsung ni!" Aku pun serah kunci... Standby pon yer kot la kalau diorang bergaduh.... Aku nak join skali bertumbuk terutamanya dgn org kurang ajar ni.... Bini dia dah terkebil2 cam bangang.... Kot la dah tau laki dia salah... Tegur n cool downkanlah laki dia kan... Sambil laki aku dok alihkan keta... Beruk ni dok merepek sorang2 ckp kelantan siap keluar perkataan b**i dan s**l. Adeke patut... Anak2 aku pon dgr... Aku tgk dia pon dah kecik besar... Ingat aku tunggul ke apa.... Nampak sangat ko ni bangsa tak bertimbang rasa dan kurang ajar!!! Pastu siap buat2 taliponla org konon cam nak panggil geng.... Aduhhh.... Aku kesian gila org gini.... Dia ckp berlagak td psl keta dia besar dan baru tu td... Aku mmg nak gelak giler hokey.... Kereta iswara kemik sana sini... Buruk pon.. Bukan aku nak hina... Kalaulah ada niat nak calarkan keta keta dia pon tak sampai ati taw. ...Huhu.... Tp tlg la ada sikap timbang rasa sesama manusia tak kisah la ko pakai keta apa pon kan...... Bukan parking wakaf bapak dia pon kan.... Sabo jer la aku ngan laki aku td... Dugaan di malam rabu.... Huh!! Kengkawan aku yg lain... Tolong jgn ada perangai cenggini.... Benci aku!!
 



7 comments:

intanfirdaus247 on 6 Februari 2013 pada 12:21 PTG berkata...

Akal dia letak kat mana gakanya ya…tu bukan manusia kot ..kekeke

Farah Waheda Wahid on 6 Februari 2013 pada 1:56 PTG berkata...

selfish giler dia tu...x suka la orang macam ni...

Unknown on 6 Februari 2013 pada 1:59 PTG berkata...

xde timbang rase betol orang macam tu...
malang la sape berjiran dengan die huhuuu

Danee on 6 Februari 2013 pada 2:14 PTG berkata...

sabo jela kak . org selfish ni memang spesis bangang .

Ernie Zuraida on 7 Februari 2013 pada 1:35 PTG berkata...

ini katanya bg markah secara ikut emosi... bukan secara rasional....

cik gObu on 8 Februari 2013 pada 9:05 PG berkata...

perangai mcm hape je....

eee kalau kita kena dh tue kak

Emmymazli on 18 Februari 2013 pada 6:18 PTG berkata...

Hihihi... Ramai tak suke... Mmg ntah apa2 beruk ni.... Sabo jer laa

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...