Rabu, 25 April 2012

Seminar Aspirasi Setiausaha

Posted by Emmymazli at 11:54 PG

22-24 April 2012 – Hotel Grand Season, Kuala Lumpur

Salam dan Hi semua!!!!

Today aku nak story kegembiraan aku selepas menghadiri Seminar Aspirasi Setiausaha anjuran Positive Event Solutions selama 3 hari.  Hmm.... tak sempat aku nak update apa-apa pasal event ni kat fb aku or blog masa seminar ni berlangsung sebab since last week pun aku dok sibuk macam-macam perkara.  Sehinggalah aku habis berkursus ni barulah berkesempatan nak update event ni... hehhehehe
Event kalini adalah atas usaha aku nak memenuhi keperluan berkursus 7 hari dalam setahun.   Huhuhu... kesian aku... kat department aku.... aku rasa aku jer la yang susah benau nak berkursus.  Ini pun entah macam mana aku terjumpa brosur pasal seminar ni dan aku redho jer hantar permohonan kat officer aku untuk mendapat kelulusan berkursus ni.  Alhamdulillah... lepas la pulak.  Syukur!!!

Bagusnye kursus under Positive Event Solutions ni... masuk-masuk jer hotel.... kami diberikan goodies yang agak menarik... Antaranya beg yang agak cantik, pencil box dan juga pen drive untuk setiap peserta... hadiah-hadiah simple juga diberikan kepada peserta yang volunteer dalam apa-apa acara.  Hmm... bak kata tak rugi la pergi kursus under diorang ni...
Goodies dari Positive Event
Apa jer yang aku nak story pasal seminar ni ekk???  Hmmm.... pada aku... everything pasal seminar ni semuanya best maut!!! Mana taknye.... semua trainer yang bagi talk kat seminar ni memang hebat-hebat belaka dan talk-talk diorang memang menusuk kalbu!!  Tak boring langsung kecuali bab talk dari Kevin Zahri.  Talk dia boring skit....  heheheh.... maybe sebab citer bab “Health Talk” kot tu yang aku cepat boring skit.   So far... sesi bersama Dr. Hj. Tengku Asmadi bin Tengku Mohamad mengenai “ Kenali dan Serlahkan Potensi Diri”, Encik Rizal Hassan mengenai “Hebat Berkomunikasi Menggunakan NLP”, Puan Suraya Daud mengenai “10 Kesalahan Imej Diri Mencalar Kredibiliti Setiausaha” dan Dr. Tengku Naufal Tengku Mansor mengenai “Memaksimakan Kreativiti Setiausaha” dan “8 Idea Perhebatkan Kerjaya Setiausaha” semuanya memang best giler dan aku dan peserta lain dok bantai tergelak jer masa sesi tu.  


Lupa nak story... seminar kali ni aku berkesempatan berjumpa dengan ex classmate aku dan buddy aku di politeknik si Shara dan juga Liza... at least ada juga geng...  kawan aku dari JUPEM pun ada juga tak lain tak bukan si Ida dan Rinie.  So far.... aku dapat juga berkenalan dengan ramai kawan-kawan lain kat seminar ni dan mostly diorang ni very friendly.
Dengan Encik Rizal Hassan
Dengan Puan Suraya Daud 
Dengan Kevin Zahri
Dengan Dr. Tengku Naufal Tengku Mansor
Dengan ex classmate aku di Poly PD, Shara dan Liza
Menda paling best masa seminar ni ialah Acara Red Carpet bertemakan Malam Pesona Bintang.  Macam aku.... memang dah tau yang ada acara ni... kebetulan aku pula ada baju yang memang aku dah prepare untuk pakai time dinner... so takder masalah la.  Masa ni jer laa nak melaram dengan  baju mengerlip-ngelip dan make up over skit.   Heheheh... Aku siap upah mak andam dari Petronas KLCC si Baby untuk make upkan aku di bilik hotel.   So far hasil kerja dia tak menghampakan. 
Muka yang siap dimekapkan oleh Baby
Ok... citer pasal Dinner Malam Pesona Bintang ni....  malam tu bila masuk jer dewan... perghh... rasa macam artis jer siap ambil gambar dekat papan event macam dalam majalah fashion tu dan siap lalu di red carpet... hahahahha.... bergambo sakan la masing-masing dengan masing-masing berpakaian glamour-glamour.  Almaklumler.... setiausaha semua la katakan.... sakan laaa melaram.... Malam tu... kitorang dihiburkan dengan pengacara yang bengong Abang Bo.  Hehehhe... memang kelakar habis mamat ni.... sambil mengacara, melawak dan menyakat dia menyanyi lagu yang ntah apa-apa tapi oklah.  Paling best bila ada ada artis jemputan pada malam tu iaitu Black Mentor.  Black malam tu sporting habis dan 4 lagu-lagu yang dia nyanyikan semua memang lagu-lagu dia yang popular habis.    So semua peserta dinner yang ada memang layanlah lagu dia selain dia juga buat sedikit aktiviti untuk memenuhi majlis pada malam tu.  
Dengan mak andam aku... Baby
Bergaya di Red Carpet
Black Mentor
Possing dengan Black Mentor
Pengacara malam tu yang gile-gile - Abg Bo
Malam tu juga ada 50 hadiah cabutan bertuah yang best-best termasuk Ipad, Samsung Galaxy dan Notebook.  Tapi apakan daya....  aku tak bertuah malam tu.  Tapi bertuah kat celah lain pula.... Aku tersenarai di antara 8 orang finalis pakaian cantik bertema ala-ala beauty contest pada malam tu.  Walaupun tak menang sebab dah maklum dan sedar diri yang aku ni ala beauty pagent yang gemuk dan montel  tapi dapatlah juga hadiah saguhati untuk finalis.  Cantik jugaklah hadiah tu.  Syukur!!!!  Malam tu jugak aku “menyumbangkan” lagu “Samar Bayangan-Nicky Astria” untuk peserta dinner tu suke-suke.   Yang kelakarnyee.... nyanyi suke-suke jer pun tapi aku punye nervous macam masuk pertandingan karaoke plak.  Hahhaha... bongek jer.   Selain tu... ada surprise juga untuk perserta yang menyambut birthday pada bulan April ni.... Positive Event siap suprisekan birthday kek untuk diorang dan Black bagi hadiah birhday.... warghhh... seronok giler... Anyway.... event tu memang best laa....
Masa menyanyi lagu Samar Bayangan

Peserta yang celebrate birthday malam tu
Finalis untuk Malam Pesona Bintang
Aku kena menggayakan ala-ala model or beuty pagent berjalan.... Tak agak-agak!!
Hadiah yang aku dapat untuk Finalis Malam Pesona Bintang
Oklah.... kalau cerita pasal seronoknya seminar ni kang.... mau berjela entry aku... anyway aku rasa bersyukur kalini dan bertuah kerana boss bagi lepas untuk hadir kursus ni.  Selain sakan dengan Malam Pesona Bintang tu walaupun tak pernah diraikan sebagai setiausaha pada minggu setiausaha setiap tahun... paling penting kalini aku dapat menimba ilmu dari trainer-trainer yang mantap dan hebat.  Bukan senang nak dapat tu.  Thanks boss...

Oklah.... layan jer la gambo-gambo aku yer di FB (klik sini) aku ni yer..... Tataaa...

3 comments:

Tanpa Nama berkata...

memang best u nyanyi malam tu...

Emmymazli on 9 Mei 2012 pada 8:56 PG berkata...

terima kasih kepada yg memberi komen... saya nyanyi suke2 jer.. ^_^

Tanpa Nama berkata...

best..content, speaker dan aktiviti menarik..jarang penganjur nak buat macam tu..Congratsssss

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...