Selasa, 20 Disember 2011

Saya Telah Berpindah di Cyberjaya!!!

Posted by Emmymazli at 11:10 PG
Yuhuuuuuuuuuuu...!!!!!!!!!  Kengkawan sumer!! Aku nak maklumkan kepada semua yang aku dengan ini secara rasminya telah berpindah di Taman Pinggiran Cyber, Cyberjaya.  Haaa... akhirnya impian aku dan keluarga telah tercapai.  Tak sia-sia penantian aku selama 8 tahun nak tunggu duduk rumah sendiri ni. 
Rumah aku....
Anyway, walaupun rumah aku tak sempurna lagi renovatenye.... tapi atas sebab aku tak mampu nak tunggu lama lagi sebab rumah yang aku sewa di Desa Saujana tu telah berpindah pihak kepada owner baru.... maka tanggal 13 Disember 2011 aku telah mula berpindah dengan mula pindahkan barang-barang besar di rumah tu atas bantuan rakan sekolah aku di SMVPD si Jeff dengan menggunakan lori dia.  Alhamdulillah.... semua berjalan dengan lancar masa pindahkan barang tu tapi punyalah letih nak packing dan angkut barang tu... tuhan jer tau.  Macam nak tercabut pinggang aku.  Itu belum lagi kira nak kemas barang yang dah diangkut pula kat rumah baru tu.  Banyak juga la barang yang aku rasa tak berguna aku sedekahkan kepada kakak dan mat indon yang kerja kat area perumahan aku tu dan yang betul-betul tak pakai aku buang dan bakar jer.  Takmo nak semakkan rumah lagi.

Itu pun walau aku dah kemas, sedekah dan buang pun still lagi ada jer barang yang bertimbun di bilik belakang tu.   Punyalah semak kat bilik belakang walau dah kemas beberapa kali.  Hmmm... betullah orang cakap... sebulan lebih pindah pun belum tentu siap kemas rumah.  Letih woo....  Selagi rumah aku takder kitchen kabinet dan rak kat stor tu... aku rasa selagi tu la aku akan rasa semak kat dapur, stor dan bilik belakang tu sebab banyak barang dapur jer pun tapi tak tau nak letak mana.....  Tapi nak buat camner... dah banyak duit aku habis kat renovate rumah tu... bab nak buat kitchen kabinet tu aku rasa lambat skit kot.  Habis dah duit aku tanpa sedar beli barang untuk rumah tu sedikit demi sedikit walau tak seberapa.  Duit bonus sumer habis kat rumah jer..... beli lampulah.. beli paip la... beli cat la... beli kabinet anak la... itu laa... ini laa..... last-last aku yang pokai... huhuhuh... pening-pening!!!  Tapi takper... walau aku berhabis duit... yang penting berhabis untuk rumah aku.. bukan rumah orang lain.  Syukur sangat!!

Sebenarnya... banyak lagi perkara kat rumah aku tu yang belum siap sepenuhnya terutamanya bab renovate tu.... macam-macam masalah timbul tapi takper... biarlah aku hadapinya dengan sabar.... takmo kecoh-kecoh... selagi aku boleh sabar... aku bersabar tapi tanpa sedar aku punya stress tu sampai aku demam dan batuk tak ingatlah lepas pindah 4 hari kat rumah tu...!!!   Pastu... baru aku nak recover... berjangkit pula kat anak-anak dan hubby demam dan batuk aku tu.  Event now, batuk aku still tak hilang lagi ni.  Orang-orang tua kata demam terkejut sebab pindah rumah baru.  Hahahahah..... iyolah tu.   Dahlah penat pindah... kena mengemas lagik... time tu pulak la badan ni tak sihat.  Stress aku!!! 

Aku memang berhasrat nak buat kenduri doa selamat setelah berpindah nanti bersekali dengan majlis doa selamat anak aku bersunat tapi bila tu belum ditentukan lagi sebab masalah kekangan kewangan buat masa ini.  Apa pun.... kengkawan semua doakan aku yer selamat menempuh segalanya dengan cekal dan tabah.... Doakan yang terbaik untuk aku dan keluarga yer... 


3 comments:

Tanpa Nama berkata...

huarrr emmy aku pon masuk gak ke dlm cite ko ni..ni kena royaltyni hehehe

Emmymazli on 6 Januari 2012 pada 12:44 PTG berkata...

Jeff ke.... Hehhehe... Mengada nak royalti... Aku promote bisness lori ko ni... Heheheheh. Aku nak komisen sbnrnye.... Hehehehhe

Maggie Khon on 10 Januari 2012 pada 11:05 PTG berkata...

Hi emmy, i am an interested buyer in the area you are staying. can i ask y there are so may available units in the internet? what is the area like?what is the reason it is cheap? thanks in advance if you could clear my doubts..thanks.

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...