Sabtu, 31 Disember 2011

Jalan-jalan KL Bird Park

Posted by Emmymazli at 8:30 PTG
31 Disember 2011 - KL Bird Park, Kuala Lumpur

Salam semua....

Today nak story pasal aku sefamily  berjalan di KL Bird Park pada penutup tahun 2012.  Dah sekian lama duduk KL dan Putrajaya ni... sekali pun tak sampai lagi tempat ni.  Heheheh... yang paling sadis tu bila kami menggunakan tiket masuk KL Bird Park yang aku beli semasa Matta Fair yang lepas dengan harga masuk yang murah tu pada saat akhir gara-gara terlupa.  Sebenarnya.... last date tiket masuk tu 31 Disember 2011.  Huhuhu.... Nasib baik aku kelebek purse aku skali terjumpa pula tiket ni.. kalau tak.. memang habis gitu jer la tiket tu... heheheh!!!
Tiket masuk
 
 
KL Bird Park ni terletak di Lake Garden KL.  Excited giler anak-anak aku nak ke situ.... apa yang bestnye... kita bleh tengok burung-burung secara live... burung dilepaskan gitu jer.... so kita boleh ambil gambar dekat-dekat ngan burung-burung kat situ.  Best sungguh!!! 
Posse dengan Indian Ring Neck
Indian Ring Neck yang menjadi idaman kalbu
Segala jenis burung ada kat sini.  Eiii... tak boleh nak bayangkan seronoknya masuk KL Bird Park ni kalau korang memang peminat burung.  Nyesal pulak aku tak bawa kamera DSLR aku.   Boleh plak aku bawa camera kecik aku ni.  Tengah syok-syok ambil gambar time tu pula la bateri aku habis.  Hampehhh!!!

Masa kat sana.... haru betul bila kami tengah tengok aviary burung cockatiel macam aku punya tu.  Mana taknya... si Kimie bila nampak jer burung cockatiel warna kuning tu... terus dia minta ganti Tuning aku yang mati tu.  Adussss!!!! Dia ingat boleh suka-suka ambil agaknya??!!!  Jenuh nak pujuk.... last-last aku belah gitu jer nak bagi dia hilang tumpuan then baru dia diam.   Hehehehhe...

Kalau dah datang sini... tak sah kalau tak bergambar dengan burung-burung dekat zone bergambar tu.  Ya Allah!!!! Jangan kata budak-budak.... aku sendiri yang terlebih excited... berapa kena bayar pun aku sanggup.  Ingat nak ambil gambar pakai camera sendiri tu RM10 sorang... tapi budak yang jaga tu tengok kami 4 orang... so dia suggest ambil gambar yang siap frame KL Bird Park tu jer dengan harga RM35 then still boleh ambil gambar lagi pakai camera sendiri.  Haishhh... sakanlah aku.  Heheheheh..... At last.... dapat juga bergambar dengan burung-burung idaman kalbu.  Hehehehhe.  Suka gile aku tengok gambar yang diorang printkan tu.  Huhuhu.... nampak macam kami sefamily dengan burung-burung tu best friend jer.  Heheheheh.... Suka sangat!!!!!!!!!!!!!!!!
So korang.... aku ni tak pandai nak promote lebih-lebih.... tapi kalau korang dah takder tempat nak berjalan.... korang datanglah sini.  Memang tak rugi.  Korang rasa sendiri macam mana bestnya kat situ.  Hehehe.... So... korang layan jer le gambar yang sempat aku rakam masa kat sana yer....  Take care!!!
Bersepah-sepah Indian Ring Neck.  Sakan diorang nak bergambar dengan burung tu...
Eastern Rossella... idaman kalbu juga...
Comelkan??? Hehhehe
 
Bangau???
 
Dengan burung merak yang suka jalan sana sini tu....
Beria Hanum nak bergambar dengan burung enggang ni...
Permintaan Hanum... aku ambil gambar ni...
Dekat nursery... nasib baik tak terpicit anak ayam ni Kimie pegang
    
 
Kakak tua.... macam tau-tau orang ambil gambar dia... macam tersenyum jer...
So nice.... comel giler!!
 Layan gambo burung.... comel!!!




0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...