Isnin, 12 Disember 2011

Birthday Kimie 8 Tahun

Posted by Emmymazli at 5:00 PTG
1 Disember 2011

Amboiii... Dalam tak sedar dah masuk 8 tahun umur anak bujang aku rupanya pada 1 Disember yang lepas....  Hmmm.... bangga seh... mama nampak muda lagi tapi anak dah bujang... kahkahkahkah!!!  Statement aku tak boleh blah!!! Poyos giler!!

Anyway... birthday Kimie tahun ni... hubby aku belanja kami sefamily bersama cousin aku si Ayun makan sedap-sedap di Restoran D'Tasik di samping dijamu dengan alunan lagu dari kugiran kat restoran tu pada malam 30 November 2011.  Saja bagi Kimie makan sedap-sedap malam before birthday dia tu sebab dia ada masa 4 hari jer lagi nak bersunat.  Nanti dah sunat nak kena berpantang.  So kena la makan tak hengatkan....
Menu pada haritu... memang lauk permintaan Kimie... Ikan 3 Rasa, Udang Goreng Butter, Daging Merah Sayur Kangkung Ikan Masin dan Sup Ketam.  Perghh... makan tak hengat malam tu kitorang.  Apa pun layan jer la kehendak anak bujang aku sorang ni.  Tahun ni tak dapat nak celebrate birthday Kimie macam birthday Hanum sebab aku kesuntukan masa nak berpindah.  So mana yang ada jer laa....
Menu pada malam tu
Kimie sedang merenung ikan siakap tu.... tak sabo nak makanlah tu..
Udang Goreng Butter kat sini memang best...
Masa kitorang tengah makan tu.. rupanya dalam diam hubby aku ada request dengan penyanyi kugiran tu untuk nyanyikan khas lagu happy birthday untuk Kimie.  Apa lagi.... bila penyanyi tu nyanyi jer dan datang kat Kimie... Kimie terus makan sambil tersipu-sipu malu... Hahahah... gedik jer!!!


Makan ice cream tak hengat!!
Pada 1 Disember 2011 tu, memang niat aku nak belikan birthday cake untuk Kimie walaupun pada asalnya hasrat dia nak sangat cake Ben10 tu aku tak dapat tunaikan.  Huhuhu... sian... nasib baik Kimie ni terima jer seadanya.  Tak banyak songeh... tu yang buat aku sayang pada Kimie.  Ok kan jer apa aku cakap.  Jadi... kalau nak potong kek mesti ada orang ramai skit baru best.  So, kebetulan hubby aku ada mancing dan dapat ikan siakap seberat 2kg lebih 2 hari sebelum birthday Kimie tu, so hubby aku minta buat masak-masak dan potong kek birthday Kimie kat rumah Bibik Lipah aku di Putra Perdana.  Kebetulan nenek aku pun ada di sana dan dia suka sangat makan ikan besar-besar yang hubby aku pancing.... so bolehlah sharing hasil tangkapan dengan semua orang yang ada. 

Perghh!!! Bibik Lipah punya air tangan Ikan Siakap 3 Rasa memang best laa... kalah kedai makan tau.  Bertambah Kimie ngan nenek aku makan nasi dan meratah lauk.  Seronok tengok.  Hubby aku pun tumpang banggalah sebab hasil tangkapan dia dapat dijamu.  Huhuh... perasan!!!
Ikan Siakap 3 Rasa - Ikan hasil tangkapan dari hubby aku


Lepas je sesi makan nasi.... Terus kami ke sesi potong kek.  Hmmm..... Suka betul Kimie dapat potong kek tanpa gangguan orang lain.  Kakak Hanum pun tak boleh kacau tau.  Hahahahah.  Apa yang penting anak-anak aku happy... Love u Kimie!!!



0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...