Selasa, 4 Oktober 2011

Akhirnya.... Dapat Jugak Exora Kami!

Posted by Emmymazli at 2:30 PTG
Akhirnya…. Exora yang ditunggu-tunggu selama hampir 2 bulan berjaya juga aku perolehi.   Syukur sangat.  Dengan adanya kereta ni bukan sekali aku bertujuan nak berbangga ke apa… tapi aku bersyukur sangat sebab di saat aku amat memerlukan kenderaan untuk pergi ke tempat kerja atau berurusan, akhirnya beban pertama aku dah terlepas setelah aku pening memikirkan kereta Wira aku tu memanjang jer rosak dan kebetulan sekarang pula kereta aku masih di worksyop.  (Klik sini kisah kereta aku meragam!!!)   Pempaham la duit ni.  Kita bukan orang senang…. Huhuhu…. Dengan ini tak payah juga aku nak menyusahkan pak dan mak mertua aku lagik bila terpaksa minta diorang stay umah aku untuk pinjam kereta for a few days sebab takder kereta nak ke tempat kerja.   Penat dah nak fikir. 
Kami punyeee!!!!
Kereta Exora yang aku dan hubby beli ni yang jenis Base Line warna silver... kiranya yang paling murah selain dari yang warna putih (warna putih lagi murah… Hehheheh).  Itu jer pun yang kami mampu.  Lama betul nak dapat kereta yang satu ni since pertengahan bulan puasa lagik kami buat booking tapi akhirnya sampai kereta Wira aku dah merajuk teruk dan aku sendiri dah takder kereta baru dapat Exora ni.  Huhuhuh

Semalam  masa aku dan hubby bawa balik kereta ke rumah dan kebetulan anak-anak  aku baru balik sekolah…  bukan main mengelinjat anak-anak aku nampak Exora ni masuk pagar rumah.  Suka sangatlah tu.  Bukan apa… lama sungguh anak-anak aku mengidamkan kereta ni tapi belum ada rezeki.  Berangan sudahlahkan…   Bila impian dah jadi kenyataan…. Bak kata Kimie masa mula-mula dapat duit raya time raya aritu… “Mama.. mama… nanti duit raya Kimi ngan kakak Hanum tu mama ngan ayah ambiklah buat bayar kereta Exora…  Kimie tak kisah…”  Huhuhu… terharu beb.. sanggup bagi duit raya nak beli kereta Exora.  Diorang tau mama ngan ayah diorang bukan berduit sangat pun.   Ayat paling latest dari Kimi setelah dapat kereta Exora semalam… “Ayah….. Nanti Kimi nak sunat bulan sebelaskan (November)….. Kimi dapat duit banyakkan yah… nanti Kimi kasi ayah buat bayar keta yer yah…!!”  Bukan main baik hati si Kimi.  Kakak Hanum tau mengelenjit jer.  Dah tak kisah dah.  Hahahahahah!!! Itulah ragam anak-anak aku yang mengimpikan kereta Exora setelah sekian lama.  Kesian… dan aku syukur… tertunai impian anak-anak aku.

Bab Exora dah lepas…. Selepas ni… tunggu siapkan duit sahajalah untuk merepair kereta Wira aku tu.  Huhuh…  fening… fening… fening…. Lepas tu bab ketiga nak uruskan ambil kunci rumah.  Tu pun kena duit banyak  jugak tu… huhuhu…. ♪♫ Duit… duit.. di mana kau duit???!!!! ♪♫.  Bab keempat pula nanti nak pindah rumah pun nak pakai duit.. .. tak kuasa aku nak pikir…  Taulah hubby aku cari nanti… kebetulan adalah juga duit claim outstation dia tak dapat lagik.  Insyaallah kalau dapat tu boleh cover-cover.  Dengarnya mak hubby aku pun nak bantu sikit-sikit untuk meringankan beban kami yang mendadak ni….  Hopefully semuanya berjalan dengan lancer.

Oklah…. Chow dulu.. doakan keluarga aku dimurahkan rezeki melimpah ruah ye… tataaa……

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...