Selasa, 27 September 2011

Beli Sangkar Baru Untuk Burung Cockatiel

Posted by Emmymazli at 1:14 PTG

21 September 2011 - Kajang

Baru 2 hari bela burung Cockatiel... my hubby dah ajak ke kedai pet di Kajang untuk membeli makanan burung dan sangkar baru untuk burung Cockatiel bergerak lebih selesa....  korang tengoklah Cockatiel hubby aku tu.. kemain lagik bila dah dapat ruang besar.... makanan pun siap sepah-sepah... amatlah naughty.. geram jer tengok..  
Sangkar baru Cockatiel
Sayang punya pasal... my hubby siap buatkan buaian gantung dan mainan gantung daripada ranting pokok mangga kat depan rumah aku tu untuk Cockatiel dia... hisshhh... sangat comel time dia senggayut kat buaian tu....!!!!!
Burung pun ada buaian dan mainan tau!!
Sejak dah ada 2 sangkar burung ni... rumah aku makin meriah tiap-tiap hari bila semua burung aku buat bising.  Menyanyi ke berborak aku tak tau le... tapi yang pasti... meriahlah dengan  kicauan suara burung-burung tu berlawan.  Kalau kita ada kat rumah tu macam seronok pula... bagi aku ia satu terapi minda... damai dan tenang jer... heheheheh... poyo lak ayat....!!
5 ekor burung budgie untuk slalu buat bising di siang hari....

Nampak gayanya... sangkar aku yang berbentuk macam masjid tu kosonglah balik... bila la nak isi burung ni... maybe nak find sepasang Love Bird.... lambat skit kot.... tungguuuuu!!!!
Teringin sangat nak love bird macam ni.... tunggu.......!!!!!!!
sweet love bird

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...