Isnin, 10 Januari 2011

Anugerah Juara Lagu ke 25 - AJL25

Posted by Emmymazli at 8:12 PTG
9 Januari 2010 - Stadium Putra, Bukit Jalil

Arini nak story pasal Anugerah Juara Lagu (AJL25) malam tadi yang aku dok tunggu2 ni dari tgh tu... hehehhe.. aduh.. mmg frustated giler bila org yg dijangka menang then tak menang.... huhu!!!!
Apa-apapun.. firtsly aku nak congrats kat penerbit iaitu mr. G-bam dan krew2 beliau.  bukan senang nak wat acara sebesar dan sehebat AJL ni secara live... aku yg baru wat family day jer dah nak tercabut urat kentut aku... hahahahhaha.. lagikan diorang yg leh wat acara segah ini... bagi aku TV3 dah melakukan yang terbaik untuk AJL25 ni ... mmg best kalu sesiapa yg menonton...
Mengenai pengacara, aku mmg suker giler ngan Faizal, Ally dan Cheryll mengacarakan AJL.  Simple but kelakar... si FBI tu dah buktikan kesengalan di malam tadi... sengal2 pun aku suke... slamber la derr!! paling klakar bab broken english dia tu.... kahkahkah!!! nenek aku yg kat kg pun pandai lee... hahahah... cuma yg aku perasan tu bila kisah 'pendek' ngan 'botak' tu terbawa-bawa dari AJL yang tahun lepas... tak pasti lak aku kalu ni kisah kesinambungankan....
 
Dari segi audio... aku tak pasti sbb aku pakai astro ke hape.... tp nampak ketara kerap berlaku masalah ‘lipsynch’ (maksudnya bibir tak selari dengan audio)... apsal ekk??? tak ok ke sistem audio dia untuk majlis segah AJL tu??

Bab penari lak.... uik!! kalu tgk sumer mmg best laa.... meriah giler... sukerlak aku tgk!! mesti seronok bila dapat menari kat pentas yg begitu indah....

Persembahan opening mmg best!!! betul2 mengimbau nostalgia lama.... waaarghhhhh....!!! mcm tak cukup jer rasa bila dah habis tu..... nak lagiiii!!! apa pun.. M Nasir n Nash da' best laaa!!!
 Dari segi lagu lak... honestyly... i miss a kind of song yg penah di ciptakan oleh komposer-komposer seperti Adnan Abu Hassan, Manan Ngah, Habsah Hasan, M.Nasir, A.Ali, Saari Amri, Fauzi Marzuki, (aku sebut jer nama2 diorang yg aku hengat laa... hehehhe).. bukan la sebab lagu2 tu mendayu... tp indah untuk di dengar.... tak la bingit telinga aku ni.... sorry to say, bg aku mostly songs from indie band really made the AJL 'spoiled'. i didn't see di mana "bagusnya" lagu2 diorang hingga diorang layak ke final.... (ni pendapat aku jer ekk... kang ada kes saman menyaman lak!!) . kalu untuk konsert n radio ok laa.... aku tau diorang ada peminat yang tersendiri, itu tak bermakne they really good... tak kisah la kalu org nak kata aku ni kolot ke haper.... buat masa ni... yg aku nampak band indie yg ok ialah 'Meet Uncle Hussein'... either si Lan (ex vocalis) dan si Black yg mmg sore mmg power... aku suka diorangnya muzik yg mmg mantap dan bertenaga... Hazama pun ok what!! Bunkface pun ok tp utk AJL aku rasa cam tak menepati la konsep AJL tu sebenarnya... tp kalu nak dibandingkan ni Noh Hujan tu...adehhh... aku tak tau la apa yg bestnye kat Noh tu.... nyanyi cam org malas.... anak aku si kimie nyanyi pun ok lagik kot!! heheheh sorry yer peminat indie...
Apapun aku suke le pada persembahan Hafiz, tp bukan sangat sebab ‘magic’ yang dia buat, tetapi lontaran serta kawalan vokalnya sangat hebat bagi seorang pendatang baru. Flawless jer sore dia... Tak sangka budak muka cam Herman Tino ni boleh buat gimik yang marvelous di akhir persembahannya walaupun mula2 tu persembahan dia biase jer... Adira lak... aku suke bab buaian tu... so cute... nyanyian dia pun ok..... so sweet dia malam tadi... but persembahan Shahir nampak tak bertenaga... apsal ekk??? nervous ke?? frust giler bila tgk Shahir camtu... dia yg kita harapkan.... camtulak jadinya!! Nampak so lembikk!!!  Yang best masa persembahan dia tu bab kena tampar ngan Nasha Aziz je... huhuhuh
Yuna lak... suare dia mmg smooth jer malam tadi.... yg penting aku suke bila dia nyanyi ngan alat muzik tu... Stacy lak.. ok la ngan tarian dia... but Tomok... cam tak sangka lak dia leh menari camtu... dah mcm Michael Jackson pun ada... hehehhe... sweet laa.... lagu dia pun ada kelainan skit... sesuai la ngan AJL... Ana Raffali lak... aku tak sure apa konsep yg dia nak bawakkan dlm persembahan dia tu untuk disampaikan pada penonton... serabut lak otak aku tgk.... sampai abis lagu aku tertanya-tanya apa mesej persembahan dia.... Black lak... adehhh.. mmg best  la lu bro... baik dengan Meet Uncle Hussain mahupun secara solo utk lagu Sofea Jane tu...kehebatan suara dia mmg tak dpt disangkalkan lagik .... aku sbrnya target dia menang untuk kategori 'Vokal terbaik' tp takder rezeki dia tahun ni....
How about Faizal Tahir? apa yg boleh dikatakan.... aku mmg setuju bangat dengan dengan pengacara tiga orang tu, setiap kali dia masuk final, mesti dia akan membawa persembahan yang cukup menaikkan bulu roma tengkuk hingga ke kaki... hahahha... masa lagu Hanyut tu memang paling beshhh la yang pernah aku tengok dalam AJL specially cara dia kareograf persembahannya, cara dia menghayati lagu yang dia nyanyi... memang terbaeeekkkkk dari ladang wa ckp lu der!!! dia nyanyi tu betul2 menusuk ke kalbu hingga ke usus tau!!! hahahhaah!!! gimik dia mmg mcm real laa.... mcm betul2 dia jatuh dlm kolam.... basah lencun lagi!! sukeeeee!!!!
Lastly aku nak komen persembahan 3 supernova malaysia ni iaitu Datuk Sharifah Aini, Ziana Zain dan Datuk Siti Nurhaliza..... bagi aku Kak Pah bawa salah lagu, apalah istimewa sangat lagu Kau Tinggi Di Awan Biru dan Oh Di Mana berbanding beratus lagi lagu2 dia yg best, lebih hebat dan popular, bagi aku...kemunculan dia tu tak nampak yang dia tu hebat dan betul2 diva, padahal masa nilah peluang terbaik untuk dia buat ‘comeback’ setelah lama menghilang.  Aku rasa kemunculan dia tu cam nak tunjuk ketegangan kulit pipi dia yg mcm kena botox tu.. tak sukeee!!!
Ziana Zain idola aku tu mmg besh!!! Mmg kaw2 punya penangan laaa.... walaupun dah beranak pinak, suara dia tetap maintain yuuuu!!! adehhhh.. tersentak jantung mak ni bila dgr dia nyanyi... huhuhu...memang bagi aku dia akan terus menjadi penyanyi hebat sepanjang zaman... bila Siti Nurhaliza pilih lagu etnik kreatif macam Badarsila ngan Cindai tu, bukannya tak best, tapi rasa macam tak kena, sepatutnya dia pilih lagu yang lebih mencabar vokalnya dan bukan lebih mencabar body dia yg montok tu, ops!!! sorry peminat siti nurhaliza.... heheheh
Result AJL.... benci arrr!! mmg aku tak bleh blah!!!! Ntah apa2 le!! Bab no 2 ngan no 3 tu ok lagik laaa.... tp Juara tu ?!! apsal la Ana Rafali??? but bab Hafiz menang vokal terbaik tu, aku setuju la jugak cuma target aku sbnrnya si Black... hehehe... N yang paling aku setuju bila Faizal Tahir menang Persembahan Terabik... suke18x!!!! hehehehehh... terjerit la aku kat umah tu bila dia menang.... huhuhu... Cayala bro!!!
Apapun kengkawan... ini cuma pandangan aku jer yee.. kang ada lak kes saman menyaman... padahal aku ni apa pun tak reti... heheheh... ni pun dah macam pengulas berita aku rasa... hahhahaha.... Anyway tahniah pada semua yang terlibat especially TV3.... ckp tu mmg la senangkan... but cuba kita sendiri yg handle n buat.... mau huru hara la jadinya... huhuhuhu... tata!!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah entry saya!! Komen korang yang sememangnye paling best!!

Daisypath Anniversary tickers
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...